10 Nisan 2013 Çarşamba

karışık pizza

işte çocuklarımın en sevdiyi yemek :) yaklaşık 2 senedir evde pizzamı kendim yapıyorum ve normalde yemeklerde çok seçici olan çocuklarım bayıla bayıla afiyetle yiyor. sevgili anneler sizede bu tarifi öneririm. aslında tam anlamıyla tarif denemez çünkü pizza olayında doğaçlama çalışmayı seviyorum, yani o an elimin altında bulunan malzemeler neyse onları kullanıp kurallarını çiynediyim bir yemek. mantar, yeşil zeytin, siyah zeytin, domates, biber, salça, haşlanmış mısır, sucuk, sosis vs. pizzaya yakışacak herşeyden yararlanıyorum. acılı yada acısız tercihiniz neyse o yönde malzeme kullanırsınız. ben denemek amaçlı bir kereye mahsus kekik kullandım ve çok beyendim ancak çocuklarımın beyenmediyi ilk ve tek pizzamdı, bidahada kekik katmadım. işte bugün yaptığım pizza tarifi...

malzemeler:
un
1 tatlı kaşığı margarin
4 adet domates
1 avuç siyah zeytin
1 avuç yeşil zeytin
1 avuç ince doğranmış sucuk
1 tane doğranmış acısız biber
250 gr. haşlanmış mısır
250 gr. kaşar

not: bu tarif benim üçlü paslanmaz tepsilerimin en büyüyü için geçerli, siz nasıl bir tepside pişirecekseniz ölçeyide tepsinizin hacmine göre uygularsınız...

yapılışı:
bir tatlı kaşığı margarini tepsime iyice sürdümki hamur piştikten sonra yapışmasın. daha sonra göz kararı yoğurmuş olduğum hamurumu tepsiye yayarak açtım. daha önce bir kap içinde hazırlamış olduğum domates, zyetin, sucuk, biber ve mısır karışımını, tepsideki hamurun hertarafına iyice dağıtarak yaydım ve tepsiyi fırına verdim 200 derecede pişmeye bıraktım. pişmeye yakın tepsimi fırından alıp daha önce rendelemiş olduğum kaşarları açık yer kalmıycak şekilde üzerine serpiştirip tepsiyi tekrar fırına verdim 3-4 dakika daha piştikten sonra fırından alarak dilimleyip servis ettim. umarım beyenirsiniz, afiyet olsun...
 (resimdeki pizzamı fotoğraflarken henüz dilimlememiştim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder